SKVALLER.

Skvaller, något som jag tror vi får leva med om man bor i lilla Krillehöla.
Folk snackar, tror sig veta, antar & är inte sena på att föra vidare. En fjäder blir gärna en stor fet, välgödd höna.
Jag har alltid sagt utrycket: "Oftast vet man inte själv vad man har gjort, innan alla andra redan vet om det".

Folk snackar om mig. Folk kommer till mig om skvaller om honom. Ja det händer väl inte så mycket i Kristinehamn så vårat uppbrott är nog det senaste de har att snacka om....

Står han och pratar med henne på småtimmarna så gör han det för att han har någonting på gång, de träffas. Japp, så fort är ryktena igång. Vissa tror sig ju veta att det absolut är så, när det i självaverket kanske inte alls är så!? De kanske bara är vänner & gillar varandras sällskap!?
Enklast vore kanske att fråga vederbörande hur läget ligger till!? Det vet jag av egen erfaranhet...

Folk får gärna snacka, spekulera & tro sig veta vad som försigår i mitt liv. (måste medge att det på senaste tiden även gjort att man gjort saker för att "spä-på" det som de tror sig veta. Lite som ett hån & ren jävulskap.) Mitt liv måste ju på så sätt vara betydligt mycket mer intressant än sitt eget liv, och det kan man väl inte ta som något annat än en komplimang kanske, eller!? Låt folk snacka!

Men när det kommer till den gräns att det faktiskt kan såra någon på riktigt då tycker jag fan att det får vara nog.
Tillslut blir det även för mycket för mig & droppen som fick bägaren att rinna över var när min egen syster ringer och säger: "Har du hört det senaste ryktet?" & jag svara "nej vad är det den här gången!?" "Du ska tydligen ha ihop det med Martin" (& för dom som inte vet vem Martin är så är det alltså min egen systers kära pojkvän). Som tur var brast syrran ut i ett stort hånskratt när hon talat om det eftersom hon vet att det ALDRIG skulle kunna ske. NEVER EVER!!
Men tänkt om det inte vore så, tänk om min egen syster skulle tro på ett sånt sjukt rykte!? Tänkt vad ett sjukt rykte skulle kunna ställa till med då!

Man brukar använda ett uttryck "Ingen rök, utan eld" men ärligt!? Vart kommer en sån här grej ifrån!?
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när man får höra en sån sak. Finner inget annat ord än att det är helt SJUKT!!!

Ja ibland öppnar även Mallamousan käften och det känns skönt att få spy ur sig lite galla.
Snacka gärna om mig (eller vem fan ni vill) men tänk efter först vad ni faktiskt kan ställa till med.



Kommentarer
Postat av: tess

Ja folk har så lite att göra... de måste ha ett oerhört innhållsfattigt liv samt en trög hjärna som inte begriper vad sånt här kan orsaka.



Ni jobbar ihop ni två... konstigt att ni ses ihop. Ja blir så arg ja med... TUR att Syrran e som hon e och litar på dig och inte tror på sån här skit...



Ja lider med dig för de är ju inte alltid lätt att bara skaka av sig sånt här heller. Tyvärr. Men stå på dig å ryt till de gör inte ett dugg.



2011-05-30 @ 11:21:41
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: iL Frate

Sträck på Dig Mallamousan!

Ibland råkar man ut för illvilliga människor i livet. De som inte tolererar att andra är starka och att en del går sin egen väg. Ibland är folk jävliga för att man pratar med ”konkurrenter”. De tolererar inte att folk har en djup vänskap eller att de själva inte är inbegripna i vänskapen. Finns för Dina riktiga vänner - och de finns alltid för Dig. Intoleranta människor möter man i livet – bry Dig inte om dem. De är inte värda det. Du är en kreativ och positiv kvinna som livet kommer att le emot!

2011-05-30 @ 13:47:40
Postat av: Elin

Endel har helt enkelt inget bättre för sig.. Stå med huvudet högt bara och tänk på vilken himla fantastisk människa du är! Stor kram till dig min fina vän <3

2011-05-30 @ 19:34:47
URL: http://elinbouveng.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-05-30 @ 19:48:05
Postat av: Anonym

Bra Mallamousan,säg ifrån! Ingen ska trampa på dig!! Folk VILL ha något att prata om, men snart är det någon annan som är mer intressant att prata om!

Puss på dig stumpan!

2011-05-30 @ 19:51:04
Postat av: tess

Du e värd allt detta Malou... jag är så glad att du får stipendium och att du finns. Du är en så bra tjej å jag hoppas du vet att du är värd all beröm du kan få. Stträck på dig å bara njut av detta positiva för de är en spark åt dem som kastar skit på dig med... de är avis.. tro mig. Du e bara BÄST gumman.

2011-05-31 @ 07:35:07
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: pammis

Som jag sa en annan gång, det viktigaste kanske är.att man vet vart man har vänner o familj. du vet vart du har mig, på din sida, always. Puss hjärtat.

2011-05-31 @ 10:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: