Halv åtta hos Linnéa

Igår var det äntligen dags för december månads "halv åtta hos mig" middag! Igår var Linnéa värdinna och kvällen spenderades lååångt bort i rudskoga.
Menyn bestod av avokado halva med skagenröra till förrätt. (Något som jag älskar)
Till huvudrätt fick vi helstekt rostbiff med potatisgratäng & Madeirasås och till efterrätt hemmagjord vaniljglass med jordgubbssås. En mätt och belåten mage åkte därifrån.
Igår slog vi nog även rekord tidsmässigt oxå minsann, halv 12 klev jag innanför dörren. Ringde min sambo för att erbjuda honom skjuts hem efter sitt julbord men med uteblivit svar kröp jag ner i sängen illakvickt och inväntade John Blund istället! Han kom ungefär samtidigt som den andra halvan "trillade in" brevid mig. (Han var nästintill nykter så det låter värre än vad de var! Haha)
Några timmars för få sömn men det är fredag så det kan jag stå ut med!:)
Ikväll blir det tacos och julgodistillverkning!:) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: