Söndag

Idag börjar ett nytt kapitel för familjen i Älvsborgen!
I skrivande stund sitter sambon påväg till Oslo för jobb. Hans pappaledighet är nu över & ett nytt jobb väntar.
Detta innebär även att från och med imorgon börjar Lucas på dagis på heltid. Inte längre halva inskolnigsdagar!

Den här mamman är inte som dom flesta andra mammorna, utan hon kombinerar jobb & karriär! Vidrigt i vissas ögon kanske, men viktigt för mig själv och givetvis en bidragande orsak för att hushållet ska vara lite tätare än en fattiglapp!
Karriär eller inte, mammahjärtat gråter över tanken på att våran prins ska vara utan mamma o pappa större delen av dagen! Jag vet att han älskart men just nu hjälper inte det samvetet!! 

Dagen idag har bestått av förberedelser för kommande vecka med märkning av kläder, packning, handling och matlagning för matlådor!
Vi har även haft fullt hus!! Mamma och Ulf var förbi med en massa presenter efter deras USA resa, Caj & Lena har varit här, Alex familj, pappa har varit här och Anki & Roland kom med en massa egenodlade rotfrukter! Vilken lyx!!:)


Nu ska ja krama Alex kudde och försöka sova! 



Kommentarer
Postat av: Svärmor-farmor

Har precis fällt en tår över det där med kudden o försöka sova..😢..hoppas du somnar gott..😘..är jätteglad över att det har ordnat sej med jobbet..samtidigt förstår jag mer än väl din oro..men jag är säker på att ni fixar det alla tre..😘..lovar självklart att vi ställer upp så mycket vi kan..älskar er..!!❤

Svar: Klart vi fixar det, måste bara vänjas vid tanken bara!:) det vet jag att ni gör! Tacksam för de!:)
Mallamousan

2013-09-29 @ 22:40:31
Postat av: mamma/mormor

Ni vet att vi också ställer upp så mycket vi kan!
Älskar er mina hjärtan! <3

Svar: Det vet jag och är väldigt tacksam för!:)
Mallamousan

2013-09-30 @ 01:52:24
Postat av: Pammis

Oh, ska jag ta det som en pik det där med jobb och fattiglapp?
Rotfrukterna ser grymma ut!

Svar: Varför skulle du det?! Pengar har väl aldrig varit något problem?!;)
Mallamousan

2013-09-30 @ 07:42:27
URL: http://inspirationtillmat.wordpress.com
Postat av: Pammis

Nej jag menar det. Tänkte mest på att jag inte bidrar så mycket till familjens inkomst i pluggande stund ;)

2013-09-30 @ 10:11:10
URL: http://inspirationtillmat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: