Lördag

Lördag är här mina vänner & alla hjärtansdag har passerat!
 Vi körde på familjemys hemma igår där jag bjöd mina killar på 3rätters middag. 
Till förrätt åt vi blomkålssoppa med knaperstekt bacon, till huvudrätt ugnsstekt kycklingfilé med ugnsbakade potatisplättar som jag ringlat olja med pressad vitlök & havssalt på och till det en örtsås.
Till efterrätt fick jag äntligen göra min efterlängtade vaniljpannacotta med jordgubbar & passionsfrukt! :)
Lucas slevade in sin direkt efter maten medans vi andra sparade den tills maten hunnit smälta lite!:) 
Alla var mätta & belåtna & när prinsen lagt sig kröp jag och mannen i mitt liv upp i soffhörnet framför en film! Perfekt avslut på dagen!





Japp vi hör till dom som"firar" alla hjärtansdag. Vi är ganska så duktiga på att skämma bort varandra titt som tätt annars oxå, men varför bojkotta en sån mysig dag som alla hjärtansdag?! Man måste inte köpa en massa dyra presenter, en kärleksförklaring slår väl det mesta oavsett om det är till den du lever med eller mamma, pappa, vännen eller någon som du bara tycker förtjänar att höra det?!
Puss på er! 


Kommentarer
Postat av: Svärmor-farmor

Vilken duktig kock du är...det ser fantastiskt ut..Lyllos Alex med tanke på hans torftiga uppväxt vad det gäller mamma mat....14/2 är en härlig dag att visa att man tycker om någon..precis som alla dagar...älskar Er..❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

2014-02-15 @ 12:23:04
Postat av: Mamma/mormor

Mums va gott!!

2014-02-16 @ 15:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: