2014

Det nya året är här och jag har precis avslutat en dags jobb och väntar nu på att mina killar ska komma och hämta mig. 
Lillebror ska iväg och titta på en lägenhet och Alex pratade på att åka iväg och träna. Jag själv får nog se till att hunden och barnet kommer ut på en promenerade, ja jag med för den delen innan det är dags att inta spisen. Har nog tyvärr inte sån tur att maten redan är klar när jag kommer hem är jag rädd?!:)
Har ingen idé på vad ja ska laga för något dock och kylskåpet ekar ganska tomt efter några dagar borta så handling borde stå på kvällens schema oxå!:/

Vår nyårsafton var iaf toppen. Vi trotsade blåsvädret och åkte iväg och grillade korv till lunch. Vi grillade, åt snabbt och åkte sen fort hem efter att lille Lucas bokstavligt talat stod på huvudet i en vattenpöl av det djupare slaget. Vi var iaf ute och fick frisk luft i lungorna och hundarna fick strosa fritt.



Hemma fortsatte förberedelserna sen för nyårskvällensmeny. Och vilken mat vi fick till. Jisses, den var så där god så det riktigt "knullade i mun" eller om ni hellre väljer det med ett finare uttryck: "smälte som kattskit i mun".
Kvällens meny bestod av:

~Mojito som fördrink & till det snittar som tilltugg.

~Förrätten bestod av en klassisk skagentost som även serverades med avokado.

~Huvudrätten bestod av helstekt älgfilé (och här började det munknullas ordentligt) tillsammans med hasselbakspotatis och kantarellsås.

~Till efterrätt åt vi cheesecake som var toppad med hallon  & jordgubbar.

Alltså det dreglas i min mun bara jag tänker på det!








Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Det var en såå härlig nyårshelg! Tack för att ni kom och delade den med oss! Kram!

2014-01-02 @ 20:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: