Jobba, jobba, jooobba!!

Idag var dagis stängt så Lill prinsen har fått vara med sin mamma på jobbet. Kan ju säga som så att jag hade ju inte några direkta förhoppningar om att det skulle gå smärtfritt förbi... Va fel jag hade!!! (Förväntar mig dock ett bakslag i natt eller nått i stället för så här bra kan det bara inte gå).

Lucas har redan en leklåda på kontoret men för säkerhetsskull plockade jag med några extra leksaker hemifrån imorse. Klockan 7 började vår arbetsdag så då stängde vi kontorsdörren (annars hade jag fått jaga barn över hela stället) och fram till frukostrasten var det inte ett minstaste gnäll från mister. Han lekte på golvet med sakerna, pratade lite med Tequila, klättrade upp i fotöljen och tittade läget hos mig med jämna mellanrum.



Klockan 9 tog vi frukost med de andra och fortsatte sen att jobba till halv 11. Tog en promenad på ca 20min så Lucas somnade i vagnen. Tänkte att jag jobbade över lunchen så länge som Lucas sov. Klockan 2 hade han fortfarande inte vaknat och min matklocka hade ringt flera ggr om och för längesen. (Hans borde oxå ha ringt)


Eftersom han sov så länge fick det bli korv med mos till lunch från torggrillen för prinsen idag, inget han direkt gnällde över!:) efter vår sena lunch åkte vi tillbaka och gjorde sista timmen på jobbet innan klockan var 16 och det var dags att hämta August!

Lucas har verkligen shockat sin gamla mor idag med tanke på att han här hemma är högt & lågt och över allt och inte still en sekund. Om det krävs några leksaker på en filt i ett stängt rum för att han lugnt och sansat faktiskt ska leka med sina saker så kan Lucas räkna med att bli instängd på sitt rum under dagarna i fortsättningen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: