Måndag

Här har en ny vecka kickats igång med rivstart, August börjar skolan 08.20 och innan det ska alla barna få i sig frukost, vilda o August sin medicin, tvätta sig, borsta tänderna och få på sig kläder, August något mer än bara en t-shirt på överdelen. Är det kläder han gillar kan han gå i dom i veckor om han själv fick bestämma, hur smutsiga dom än är. Är det kläder som han inte är lika förtjust i åker de i tvätten nästan lika fort som han fått på sig det. Tyvärr har han mött sin överman hos mig så tröjan åkte på utan jätte motstånd. Försöker gör han, men utan resultat! 😊 
Även jag har fått på mig ett ansikte och försökt dölja min snygga blåtira som jag har under ena ögat. Min 2.5 åring som lyckats nocka mig! 😊
Innan han började skolan han vi även åka hem till August och hämta hans skolväska som han glömt!
När klockan var halv 10 hade jag även redan hunnit lämna Lucas på dagis, veckohandlat, slängt i en tvätt i maskin, plockat ur diskmaskinen och fyllt upp den igen, lagt Vilda för hennes förmiddagslur.

Tyckte jag var värd en kycklingbaguette och chailatte i lugn och ro nu för idag blir de varken långpromenad eller trädgårdsfix!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: