Vilda!!!


Text till bilden känns nästan överflödig.
Mammas vilda Vilda du gör mamma så svett om dagarna!
Grönsaker och dipp är det som fredagsmyset oftast består av men jag kände för att lyxa till det lite för mig o Lucas när pappan i huset var på vift. Vilda får ju inte äta sånt där utan skulle få välling och sen bums i säng så mamman fick slå ner röva en liten stund. Var borta några sekunder enbart för att hämta hennes pyjamas och snabb som hon är hade hon illa kvickt tagit sig till chipsskålen!

Vilda var i stort sett aldrig still inne i magen, full rulle konstant, dag som natt. Där av hennes namn... Lika lite still som hon var i magen är hon nu.
Hon är över allt, drar ur saker i lådor, öppnar garderober och drar ur ännu mer, så fort jag öppnar kylskåp, frys eller diskmaskin så är hon inuti dom. Badrummet måste vara stängt för annars drar hon ut alls blöjor, drar ur allt ur papperskorgen, leker med toaborsten och kryper in i duschen och blir plaskblöt!
Vilda klättrar på saker, hon har två meter långa armar, öppnar grinden till trappen utan problem (simpel låsning men storebror funkade den för) för att sen dra gärnet uppför. Jag hinner inte plocka bort henne från en sak för ens hon är på nästa sak som hon inte borde göra!
Idag lyckades hon klättra upp så hon nådde upp och dra ner en stor ljuslykta som stod högt upp brevid tvn. Givetvis gick den i tusen bitar och hon skrattade som alltid!:)

Idag riktigt njöt jag när hennes ögon slocknade för natten! ❤️


Kommentarer
Postat av: Natalie

Snacka om tagen på bar gärning! 😍

Svar: Verkligen med handen mitt i "kakburken""!!!
Mallamousan

2015-03-06 @ 21:19:43
Postat av: Farmor-svärmor

Hon är bestämt lik nån.....känns så bekant även om det är några år sedan.....☺️😉😍

Svar: Ja varför kunde inte någon av barnen få mina gener, jag var tydligen lugnet själv när jag var så liten! 😅😅
Mallamousan

2015-03-07 @ 00:19:19
Postat av: Plastis

Älskade busunge😘

2015-03-07 @ 09:11:56
Postat av: pammis

Hahaha. Varför tror man att det första barnet är det vilda och att det andra barnet kommer bli lugnt? det där med att Vilda fixar saker som stoppade Lucas känner jag igen. Tvåorna verkar bli självständiga på en helt annan nivå än ettorna.

Svar: Lucas var lugnet själv om jag jämför! Haha! Jisses, hon är helt otrolig! 😅
Mallamousan

2015-03-07 @ 10:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: