2015

Japp då ska man lära sig att säga det, 2015! Gott nytt år på er & god fortsättning som man säger!:)

Nyår spenderades hemma med goda vänner och något som jag hade tänkt skulle vara god mat. Jag hade höga ambitioner om den, tyvärr nådde den inte ens halvvägs dit! Tråkigt värre.

Menyn jag planerade var en räksoppa till förrätt, ugnsbakad fläskfilé med potatisbakelse, smörstekt sparris & en kall beaneisås.
Till efterrätt vaniljpannacotta toppad med passionsfrukt, lime & jordgubbar, en chokladpudding med bärmousse och en jordgubbspralin. 
Grejen med mig är att googla recept och inspiration och bilda en fantastisk smaksensation i huvudet. Som väldigt mycke annat tycker jag aldrig att de blir så där bra som jag hade tänkt. Prestationsångest tror jag det kallas!
Sen att kombinera matlagning med två småbarn är inte alltid super smidigt, moussen fick jag hjälp att vispa av Lucas vilket gjorde att den blev lite för hårt vispad och därmed han grädden bli lite grynig. Smaken var bra, men ja utseendet inte lika bra!:)
Sparrisen som bara skulle stekas på lite snabbt fick ett avbrott in till badrummet med den minsta och därmed blev sparrisen lite väl stekt! Den kalla beanesåsen fick aldrig till den där goda smaken som förut... Dock dagen efter smakade den som den skulle när vi åt rester. Men att såsen smakade gudomligt dagen efter hjälper ju inte direkt!:) 

Nåväl vi fick fira nyår med nära o kära och det är huvudsaken!:)








En trött prins som vaknade av alla smällare lagomt till 12 slaget!:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: