Död

Med handen på hjärtat så förstår jag nu hur "männen" har det när den manliga förkylningen drar över deras kroppar. Eller om vi säger som så här: hade en kille (måtte inte Alex bli smittad) åkt på denna typ av förkylning så hade nog ingen kille tagit sig levande ur den. Det är fasen snudd på att jag gjort det. 
Det ska väldigt mycket till för att jag ska vara hemma från jobbet men jag har verkligen legat helt däckad sen i lördags & inte ens varit utanför dörren (ja det kommer från hon som jobbade in i det sista under förra graviditeten & satt med värkar på jobbet)
Lucas har oxå varit dålig men han har iaf sluppit febern. Våra dagar har varvats med att duscha i typ 40min (sittandes) på förmiddagen med en massa leksaker för att roa prinsen som inte riktigt varit lika död. Vi har sen som tur var haft mat att bara värma, tittat på bamse, sovit, och badat i nästan en timme på eftermiddagen/kvällen o sen sovit igen. Hostat och torkat mängder med snor har vi gjort oxå....
Lucas hostar o snorar fortfarande men är på ett strålande humör & enormt pigg om man jämför med mig. Tidigare idag hörde jag honom ropa från köket: "mamma, åh nej!!!".
Ja att han gjort något han inte borde är inte svårt att förstå!:)

Idag har det iaf vänt även för mig så idag fick alla sängkläder och handdukar åka i tvätten och alla Lucas nappar har kokats, nu ska de där äckliga bacillerna bort, bort, bort!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: