Bara jag

Här ligger jag egentligen helt slut men kan inge sova. Fick tvinga mig vaken när vi tittade på film förut... Nu tvärt om.

Jag är inte som alla andra och googlar det mesta.... eller jo det händer titt som tätt faktiskt!
Vad gjorde man innan Google egentligen? 
Jag Sa den kommentaren tidigare idag på jobbet (ni vet så där som man säger, fast man egentligen inte vill ha något svar på...)
Min kollega talade om att man läste i uppslagsböcker! 
Kanske inte låter speciellt kul, men där o då fick jag bita mig i läppen för han var seriös! 

Det som jag just nu googlat är hur man ökar sin självkänsla...
Första tipsen kom från Maria Törnblom. Henne vars bok jag läste för några år sedan. Sjukt egentligen, jag vet vad som gäller men kan inte få det till mig själv.
Prata för andras självkänsla är inget problem.

Jag brukar alltid förespråka positivt tänkande men när det kommer till mig själv är det som att slå huvudet i en vägg.
En annan kollega frågade idag om jag gått en kurs i cochning/positivt tänkande. (Han hörde mig prata med en annan kollega) så det finns som sagt där... Tyvärr väldigt sällan mot mig själv. Kanske den som behöver det allra mest!?

Jag googlade även hur man gör en enkel makeover med sig själv.
Jag har aldrig varit något speciellt stort fan av mitt utseende någonsin, just nu tror jag att det är värre än värst.
Många av oss (även om alla kanske inte skulle våga erkänna det) har nån gång gjort sig i ordning och känt att "fasen idag är jag fin". Och så tar man en selfie för att man känner att man ville dela det med någon.
Jag har många ggr velat skicka den bilden till Alex för att påminna honom om den där tjejen som han för 100år sedan var så förtjust i.

MEN sen tar man den där bilden och tittar på den och man tänker "fan ser jag ut så där?" Man tittar i spegeln på det där som man för några sekunder sedan tyckte var väldigt fint, för att sen titta i telefonen och se en träskpadda!!!
Vad blir det lixom?

Ja jag nämnde att jag var ganska så Depp över nyllet. Så fort jag är med på kort så vill jag typ slita mitt hår och gömma mig under en sten. Egentligen skulle jag kunna lägga mig bredvid stenen för jag är typ lika mossig så ingen skulle se någon skillnad...

Alex säger varje gång jag får ett nervöst sammanbrott när jag tittat på en bild av mig själv "jag fattar inte vad dom lyckas med, du ser verkligen inte ut sådär!!"

Tack älskling va gullig du är... Men du säger så varje gång så jag har LITE svårt att tro dig!!!!
Lets face it, det är den där du lever med!
"Kvart i två ragget som du vaknar upp med dagen efter sovandes på din arm och du funderar på hur du kan gnaga av dig armen så du inte behöver väcka henne!!?"

Ja okey, det sista kanske var en lätt överdrift men ni kanske förstår min känsla och inställning till mig själv?!

Jag är så oerhört blek, nästintill transparent. Köpte en ny mascara som skulle vara som mascarornas rolls roys här om dagen. Fransarna skulle bli som lösögonfransar... Jo tjena!! 
De få strån jag har kladdar i hop sig likt fiskben. Matchar jäkligt snyggt till det döda grå-vita ansiktet. Färgen på mascaran matchar även den lätt svarta tonen under ögonen!!!

Behöver jag tala om att jag dessutom i en evighet önskat mig en ny garderob eftersom jag bara har massa fula kläder. Och allt som finns i butikerna är ju typ magkort. Något som jag inte tycker skulle framhäva mina bästa sidor direkt....

Eftersom jag redan vet allt det där i tipsen som jag hittade så kan jag dela med mig av dom till någon annan som kanske inte vet...






Eftersom jag tydligen nu mer än någonsin behöver min skönhetssömn så borde jag göra ett ordentligt försök att sova!!!


Kommentarer
Postat av: Plastis

Och jag skulle vilja skaka om dig för att du ska förstå och se vilken fin och Go tjej du är, finns inte en tvåbarnsmamma i världen som ser ut som en fotomodell varje dag, du är en jättefin tjej Mallamousan och det bästa är att du ä våran tös❤️

Svar: 💕😘
Mallamousan

2016-03-25 @ 22:03:55
Postat av: Bjursellskan

Men skärpning Malou, du är ju en pangbrud både på in- och utsidan ❤❤ puss på dig!

Svar: 💕🙈😘
Mallamousan

2016-03-26 @ 22:05:00
Postat av: Anonym

Men va fan. Tror du behöver umgås lite mer med mig så jag har möjlighet att banka vett i skallen på dig. Tror inte det finns någon som är fullkomligt nöjd med hur dom ser ut, men ibland måste man va lite schysst mot sig själv. Acceptera att man ser ut som man gör och lära sig att det är helt okej. Jag är jag och nog fan duger jag som det är, annars kan det kvitta liksom! din kropp är stark och din hjärna kompetent, kanske att du kommer på att du duger som du är när du fyllt 30 😜

Svar: 😘💕
Mallamousan

2016-03-29 @ 19:12:27
Postat av: Pammis

Glömde signera

2016-03-29 @ 19:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: