Duktigaste ungen!! ♥

Det blev ett bra ridpass på lilla Curre igår. Allt jag gör just nu måste jag tänka ENDURO.
Så större delen av ridpasset red jag utan stigbylar så benen fick jobba och knipa mot sadeln samt öva mer på balansen.
Avslutade sen med att istället köra trav & galopp ståendes i korta hoppläder
för att ge benen en redig omgång innan det var August tur att rida igen.

Jag måste säga att August har utvecklats så i sin ridning och han har blivit jätte duktig.
Funderar på om han inte har hamnat i fel ridgrupp på ridskolan faktiskt...

 
Ena videon är från förra veckan när August red Curre för försa gången.
Den andra är från igår när August galopperade själv för första gången utan att jag hade honom i en longerlina! :)
Duktig är bara förnamnet!! Han var helt överlycklig när han galopperade och skrek ROOLIGT med värdens smile på läpparna!!! :)



Kommentarer
Postat av: tess

Jag e så stolt så jag är helt förstummad... goungen...

2011-09-27 @ 10:13:22
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: