Bra dag

Idag har varit en sån där toppen dag där jag blandat nytta och nöje och hunnit med en hel del!:)
 
Jobb några timmar på förmiddagen, och två limpor har bla. bakats.
Vädret har absolut inte varit på topp idag så den dagliga motionsrundan när Lucas sover middag kändes inte alls motiverande men jag & Vilda tog ett "pass" på crosstrainern iaf. Inte speciellt länge, men "många bäckar små" ni vet. 

Efter en dusch, tankning med mat i den lilla och fått liv i den stora hämtade jag August på skolan. Vi åkte ner på stan och fikade tillsammans med Pammis och barnen där vi även fick umgås lite med Jane & Cissi! 
Väl hemma med alla barnen har det lagats mat. Ugnsbakad lax, färskpotatis, senapssås och sallad. Egna potatisar, tomater och Karlsson gurka. Närodlat till präktiga morsan!;)


 En jäkla massa tvätt har vikts o hamnat på sitt rätta ställe och när barnen somnat hamnade vi framför favo serien heart of Dixie kärleken och jag!

Kändes det lite väl präktigt för er och en smula ångest för dig som känner att du inte alls hinner med allt själv? 
Tänk på att det du läser kanske inte riktigt är allt... 
Klart som fasen man hellre skriver om allt det roliga och positiva och hur fantastisk duktig man är?! 
Den där fantastiska fasaden måste ju hållas uppe ju!!;)  

Jag började tex dagen med att be Alex (antagligen mer eller mindre sparka upp honom) att ta barnen på morgonen så att jag för en gångs skull kunde få vakna till liv lite innan jag behöver gå upp och agera "super morsa".

Att jag hinner med att jobba är för att jag gör det dom 3timmar Lucas är på dagis och Vilda är med mig på jobbet. Stundvis nöjd (när hon sover) stundvis inte lika nöjd...

Motionen får jag till på såvis att jag kombinerar det med barnen 

Och den där tvätten ska ni veta har stått i sovrummet några dagar i 2 överfulla Ikeapåsar och bara väntat. Ja dom som inte vikt tvätten direkt utan låtit den ligga så som jag vet va skrynkligt det blir....


Så allt är inte små rosa fluffiga moln hos alla andra när de känns som om de är i tonen grå hos dig jämt glöm inte det! ;)





Kommentarer
Postat av: Elin

Dock känns det som att du verkligen tar vara på tiden, planerar och omplanerar om så behövs, verkar som du vet vad du vill, bestämmer dig, och oftast envist nog slutför det ! (Rätta mig om jag har fel ;) )
Gillar dina rosa fluffiga moln, för det är aldrig överdrivet eller orimligt , bara härligt att läsa om hur man kan välja att vara/göra och få till !
Att ta valet att bli tvåbarns mamma med täta mellanrum betyder dubbel upp, i det mesta, allt från dubbel kärlek till dubbelt tålamod osv... Att infinna sig i att det liv man har tillsammans med sina barn , som ju är långt ifrån det liv man var van till innan, tror jag är väldigt viktigt... O för min egen del kan jag inte tänka mig ett liv utan dom, o heller inte sakna tiden innan :)
Sååååå, fortsätt skriv precis som du skriver, om det finns de som det sticker i ögonen på borde de läsa igen o ist bli motiverade o peppade av dina inlägg

Svar: Haha, du har så rätt! Planering är A & O i mitt liv (både på ont & gott) och envis och "kan själv" det är jag i ett nötskal.Jag har tex. blivit en mästare på att packa barnvagnen efter att ha avslutat motionsrundan på Maxi för handling och då gärna inte bara mjölk och lite bröd. Vad gör man inte för att spara in lite tid! :)
Allt går bara man vill.. och är lika envis som mig! ;) hihi

Jag forsätter med mina fluffiga moln då! ;)
Mallamousan

2014-08-19 @ 23:25:15
URL: http://elinoslo.se
Postat av: Natalie

Du är fantastisk och underbar på alla sätt och vis! <3

Svar: Lika barn leka bäst heter det väl!? ;)
Mallamousan

2014-08-20 @ 07:14:01
Postat av: Pammis

❤️

2014-08-20 @ 12:33:48
URL: http://inspirationtillmat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: