En ängel fångad i en gangsters kropp!

För lite drygt 1,5 vecka sedan tog jag ett fruktansvärt jobbigt, men på samma gång "enkelt" beslut och det var att min trogna fyrbenta vän skulle få somna in. 
Jag har tyvärr aldrig trott att Tequila skulle bli en riktigt gammal hund då hennes liv kantats av både den ena och andra sjukdomen och dom har löst av varandra gång efter gång. På djurskjuhuset i Karlstad viste dom flesta vem Tequila var. Våran kelgris. Men att ta det där beslutet, att just jag är den som säger "nej nu får du inte leva mer" blä säger jag bara att en kan grina så mycket och att det aldrig ger sig. Jag visste att det skulle vara tungt, men aldrig nånsin hade jag kunna tro att det skulle kännas så här!!

I nästan 8år har grisen kamperat vid min sida, allid med och då hälst mitt i smeten såklart och speciellt sen Lucas kom. Där Lucas var hittade man även Tequila. 

På senare tiden har Tequila tyvärr blivit sämre och inte alls haft den där riktiga gnistan kvar. Man såg små skymtar av den titt som tätt men det var inte längre våran pigga, glada gris och man såg att höfterna bråkade med henne. Så i fredags fick hon vandra vidare till den andra sidan. Hon var ute i trädgården och kastade boll ända in i det sista innan hon lugnt somnade in på som filt i trädgården...
Vi fick en fin sista vecka ihop med långpromenader, bad, soffmys, en glass på maxi efter varje långpromenad. Ja damen har fått äta så mycket gott den sista veckan, stackarn har ju haft såna allergier så det är inte mycket utöver sitt foder hon fått förut!

Det är en stort tomrum hon lämnar i hjärtat, i soffan och i familjen.
Älskade lilla hund vad du fattas oss!! 




























Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj nu rinner mina tårar med! Va sorligt! Ta hand om er. <3

Svar: ❤️
Mallamousan

2014-08-11 @ 21:50:15
Postat av: Mamma/mormor

Så himla ledsamt men ändå ett så rätt beslut ni tog.
Gråter och läser och tittar på alla fina bilder av en mycket älskad vovve! ❤️

Svar: Älskad av alla lille gosegrisen! ❤️
Mallamousan

2014-08-11 @ 22:42:52
Postat av: Fia

Känner något otroligt med er , sådana här beslut kantas alltid av stora stilla tårar som vägrar att ge med sig. Med åren bleknar minnena men man kommer alltid bära med sig en innerlig kärlek för den tid man fick och sorgearbetet blir en del av den man är . Många tröstande kramar sänder jag er

Svar: Tack Fia! ❤️
Mallamousan

2014-08-12 @ 21:00:27
Postat av: iL Frate

Det är tungt när man mister ett älskat djur. Sorgen och saknaden står i proportion till hur älskad "fyrbeningen" var. Känslan av förlusten av ett djur är många gånger minst lika stor som när en "tvåbening" lämnar jordelivet. Gläds åt allt fint ni hade tillsammans, minns alla fina mysstunder, bädda in det i minnenas bok hos er. Kram på er, tänker på er!

Svar: Tack!!
Mallamousan

2014-08-13 @ 06:49:44
Postat av: Elin

Åh :(
Men så otroligt fint och oegoistiskt gjort av dig att ta det valet åt henne ! Men inte ett dugg mindre ledsamt för det :(
❤️

Svar: ❤️💋
Mallamousan

2014-08-14 @ 05:39:54
URL: http://elinoslo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: